God brandmorgon!!!!

Godmorgon allesammans :) Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag är astrött. Katterna är i mitt rum och dom har vaknat 7 gånger i natt. Det har jag med. När dom börjar jama så vaknar man bara för att det är så jällt (eller hur det stavas).

Jag vaknade av att kattungarna jamade >konstigt va?< men så hörde jag nånting som inte lät som kattungar...BRANDLARMET!!!!!!
Emelie ropade ashögt Rebecka! Killar! Nathalie! Jag flög upp ur sängen och sprang ner till Emelie, hon stod nedanför trappan. Jag sa: Vad fan har du gjort!? Hon sa: Jag har fan inte gjort nåt!!
jag sprang upp igen och hjälpte Samuel och Nathalie ner. Då hörde jag Jonathan på andra våningen. Emelie hade just stängt av larmet när Jonathan ropade: Jag är inlåst i mitt rum!! Jag kommer inte ut.
FAN!! Jag hörde hur han fick panik >då fick även jag panik< Jag rusade upp och letade efter nåt att öppna med, Emelie ropade på första våningen att jag skulle komma ner. Då ropade jag att Jonathan var inlåst. Då ropade hon: JAG VET!!!!! Jag tänkte vad tänker hon med? Men hon höll i en kniv så att jag kunde öppna. Jag öppnade och barnen gick ut på gårdsplanen. Jag och Emelie gick omkring och kollade varifrån det skulle vara möjligt att röken skulle kommit från men vi hittade inget. Emelie ringde mamma och förklarade vad som hade hänt. Hon sa sitt vanliga: Vad är det du säger? Emelie svarade Brandlarmet har gått. Mamma sa: Om ni  inte hittar en orsak så är det bara batteriet. Vi tog in barnen och tog det lugnt.

Tänkte även visa några bilder som jag hittade på Emelies klasskamrats blogg. (ger inte ut namnet pga privata skäl). Hon har ritat bilderna helt själv!

Dessa bilder



Detta är oxå en fin

denna ser nästan rädd ut

men detta är min favorit...



Dessa bilder är så fina! Det är som sagt Emelies gamla bästis som har ritat denna. Hon är jättebra att rita. Kanske jag lägger upp bilder på Emelies bilder nån gång. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0